سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درِ دانش را استوار کنید که در آن شکیبایی است . [عیسی علیه السلام]

بی فا

 
 
تاج: تیم ملی ب تشکیل می‌شود(سه شنبه 86 اسفند 21 ساعت 3:23 عصر )

 

نامی برای کمیته‌ی فنی نهایی نشده است
هیات رییسه بر روی علی پروین نظر مثبتی دارد
حداکثر تا دوشنبه‌ی آینده سرمربی مشخص خواهد شد

 

نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: تلاش داریم تا دوشنبه‌ی آینده سرمربی جدید تیم ملی را مشخص کنیم.

مهدی تاج  با اشاره به جلسه‌ی روز چهارشنبه‌ی (امروز) هیات رییسه برای انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: بحث اصلی درباره‌ی انتخاب سرمربی تیم ملی در این جلسه مطرح بود. هیات رییسه کار جدی خود را در دو نوبت، در هر روز برای انتخاب سرمربی تیم ملی آغاز کرده و هم اکنون برای سرمربی خارجی تیم ملی به نام سه، چهار نفر رسیده‌ایم و امیدواریم پس از دهه‌ی اول ماه محرم و حداکثر تا دوشنبه‌ی آینده سرمربی خارجی تیم ملی مشخص شود.

وی در پاسخ به این سوال که این گزینه‌ها از چه کشورهایی هستند، گفت: نظر هیات رییسه این است که به صورت شفاف اطلاع‌رسانی کنیم. به همین دلیل پس از اینکه به جمع‌بندی نهایی رسیدیم، نام سرمربی تیم ملی را اعلام خواهیم کرد.

تاج درباره‌ی هیات رییسه‌ی فدراسیون فوتبال گفت: پیش از ما عده‌ی زیادی در فدراسیون فوتبال کار کرده‌اند. کمیته‌ی انتقالی نیز کارهای زیادی انجام داده، اعضای جدید هیات رییسه‌ی فدراسیون فوتبال نیز کارهای بسیار بسیار زیادی در فدراسیون دارند. در این دوره نه تنها رییس به صورت انتخابی برگزیده شد، بلکه اعضای هیات رییسه نیز با انتخابات به فدراسیون فوتبال رسیدند. در واقع هیات رییسه تصمیم‌ساز است و ما به همراه رییس فدراسیون مجری برنامه‌ی هیات رییسه‌ی فدراسیون هستیم.

وی از تصویب تشکیل تیم ملی «ب» خبر داد و گفت: در جلسه‌ی هیات رییسه تصویب شد که تیم ملی «ب» پس از تشکیل تیم ملی بزرگسالان تشکیل شود و در واقع تشکیل تیم «ب» پس از تیم ملی در اولویت فدراسیون فوتبال قرار دارد.

خبرنگار ایسنا درباره‌ی تجربه‌های ناموفق تشکیل تیم «ب» در دوره‌های گذشته و احتمال تکرار این تجربه در دوره‌ی جدید پرسید که تاج گفت: اگر در دوره‌های گذشته تیم «ب» موفق نبوده، دلیلش این است که اهمیتی برای این تیم قایل نبودیم و بنا نبوده که خروجی صد درصد تیم ب از تیم بزرگسالان باشد. ولی با تشکیل تیم «ب» در این دوره بازیکنانی که از تیم امید به تیم بزرگسالان خواهند رسید باید از تیم «ب» به تیم ملی بیایند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره‌ی انتخاب "محمود یاوری" به عنوان مدیر تیم ملی گفت: من روز گذشته با مدیرعامل باشگاه برق شیراز در این باره صحبت کردم و باشگاه برق شیراز با وجود مشکلاتی که داشت برای کمک به تیم ملی با حضور "یاوری" به عنوان مدیر تیم ملی موافقت کرد.

تاج در پاسخ به این سوال که آیا "یاوری" مدیر فنی تیم ملی بزرگسالان است یا سرپرست؟ گفت: او مدیر تیم‌ ملی بزرگسالان است. تمام اختیارات داخل مستطیل سبز مربوط به سرمربی خارجی، ابراهیم‌زاده و کادرفنی است و یاوری مدیر تیم ملی است و امروز نیز موافقت کتبی باشگاه برق شیراز را دریافت خواهیم کرد.

وی درباره‌ی تشکیل کمیته‌ی فنی تیم‌های ملی گفت: محمود یاوری مهمترین گزینه‌ی برای مدیریت کمیته‌ی فنی تیم ملی است اما، انتخاب مدیر کمیته‌ی فنی تیم ملی پس از تشکیل این کمیته انجام خواهد شد.

تاج ادامه داد: نام‌هایی که در کمیته انتقالی برای حضور در کمیته فنی تیم ملی مطرح شده بود، دیگر مطرح نیست و هنوز هیچ نامی برای حضور در این کمیته نهایی نشده است.

تاج درباره‌ی‌ شایعه‌ی حضور "علی پروین" در کمیته‌ی فنی تیم ملی گفت: هیات رییسه نظر کاملا مثبتی بر روی "پروین" دارد اما، تا به حال جایگاهی برای او مشخص نشده است.

نایب رییس فدراسیون فوتبال در بخش پایانی گفت‌وگوی خود با ایسنا درباره‌ی انتقاد برخی از کارشناسان درباره‌ی تغییر موضع فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: دوستان عزیز و کارشناسان محبت کردند و به خانه‌ی خود که فدراسیون فوتبال است، آمدند. ما با مربیان لیگ، پیشکسوتان تیم ملی و برخی از کارشناسان فوتبال درباره‌ی انتخاب سرمربی داخلی یا خارجی تیم ملی گفت‌وگو کردیم و جمع‌بندی نهایی این بود که از یک مربی خارجی به عنوان سرمربی تیم ملی استفاده کنیم.




 
استقلال(سه شنبه 86 اسفند 21 ساعت 3:20 عصر )

در هفته نخست دوربرگشت مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاههای ایران بعداز ظهر روز سه‌شنبه دو تیم استقلال اهواز واستقلال تهران دراهواز مقابل هم قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگارایرنا در این مسابقه که درورزشگاه تختی اهوازانجام شد تیم استقلال تهران درپایان با نتیجه دو بر یک بازی را به نفع خود به اتمام رساند.

گلهای تیم استقلال تهران در دقایق ? ???توسط آرش برهانی و ? ???توسط "مهدی امیرآبادی "به دست آمد.

تنها گل تیم استقلال اهواز در دقیقه ? ???به وسیله "میلاد میداوودی" به ثمر رسید.

این مسابقه را که بیش از ? ???هزار نفر تماشاگر داشت "سعید مظفری زاده به کمک حسین نجاتی و حسن نوشه ور قضاوت کرد.

در این دیدار "ساکت الهامی" یکی از دستیاران فیروز کریمی سرمربی تیم استقلال تهران به علت توهین به داور چهارم در دقیقه ? ???از زمین مسابقه اخراج شد.




 
علی دایی(سه شنبه 86 اسفند 21 ساعت 3:16 عصر )
دایی می تواند روی نیمکت بنشیند

علی دایی به علت داشتن مدرک B آسیا، می تواند در مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی کشورمان بنشیند.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق تصمیم فدراسیون جهانی فوتبال، مربیان تیم های مختلف می توانند تا سال 2010 با مدرک B کنفدراسیون قاره خود، روی نیمکت تیم ملی کشورشان بنشینند.

بر پایه این گزارش، البته از سال 2010 تا 2017 سرمربیان تیم های مختلف دنیا باید دارای مدرک A کنفدراسیون قاره ها باشند و از آن سال به بعد این مربیان در صورتی می توانند با دریافت مجوز بازی روی نیمکت تیم خود بنشینند که دارای گواهینامه حرفه ای مربیگری باشند.

در این بین علی دایی که خردادماه سال گذشته و در کلاس مرتضی محصص مدرس فیفا موفق به کسب مدرک B آسیا شد، مشکلی برای دریافت مجوز مربیگری جهت نشستن روی نیمکت تیم ملی کشورمان در مسابقات مقدماتی جام جهانی نخواهد داشت.

البته طبق تصمیم فدراسیون فوتبال و کمیته آموزش، علی دایی در خردادماه سال آینده در کلاس A بین المللی شرکت خواهد کرد تا در صورت موفقیت در این کلاس، حکم مربیگری A  آسیا را دریافت کند.

 

دایی غایب بزرگ دیدار ایران با بحرین

اسامی تیم ملی فوتبال ایران برای آغاز مرحله جدید اردوی تیم ملی پس از پایان هفته بیست و چهارم لیگ اعلام خواهد شد.

به نقل از ایسنا، بر اساس تصمیم کمیته تیم‌های ملی و کادر فنی جدید تیم ملی، اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال دوشنبه هفته آینده و پس از انجام بازی پایانی هفته بیست و چهارم از سوی علی دایی اعلام خواهد شد تا از بیست و یکم اسفند مرحله جدید تمرینات تیم ملی آغاز شود.

البته در روزهای ابتدایی اردوی تیم ملی بازیکنان دعوت شده از تیم‌های استقلال و ملوان به دلیل بازی این دو تیم در روز بیست و یکم اسفند غایب خواهند بود. در این روز استقلال - ملوان بازی عقب افتاده از هفته نوزدهم را انجام خواهند داد.

هم‌چنین بازیکنان ملی‌پوش سایپا و فولاد مبارکه سپاهان هم به دلیل حضور این دوتیم در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، دیرتر از سایرین به اردوی تیم ملی اضافه خواهند شد.

تمرینات تیم ملی تا بیست و ششم اسفند ادامه خواهد داشت و پس از این روز بازیکنان برای انجام بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ به تیم‌های باشگاهی‌شان خواهند پیوست.

یک روز پس از پایان بازی‌های هفته بیست و پنجم ملی‌پوشان ایران برای انجام دیدار دوستانه برابر بحرین راهی منامه خواهند شد اما، در این اردو هم بازیکنان ملی‌پوش سپاهان و سایپا به دلیل حضور تیم‌های باشگاهی‌شان در لیگ قهرمانان آسیا غایب خواهند بود.

علی دایی هم که به همراه سایپا در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد در روز بیست و نهم اسفند همزمان با بازی دوستانه تیم ملی ایران برابر بحرین در تهران هدایت سایپا برابر الوصل امارات را بر عهده خواهد داشت. بنابراین او در اولین بازی رسمی تیم ملی پس از انتخابش به عنوان سرمربی بر روی نیمکت تیم ملی حضور نخواهد داشت.




 
پیروزی(سه شنبه 86 اسفند 21 ساعت 3:14 عصر )

پیشکسوت داوری فوتبال ایران ، تصمیم کمک داور دیدار تیم‌های پرسپولیس و پاس تهران را شجاعانه خواند.

دیدار تیم‌های پرسپولیس تهران و پاس همدان در هفته بیست و چهارم رقابت‌های فوتبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران عصر یکشنبه با نتیجه تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

"منوچهر نظری" پس از این دیدار در گفت و گو یی افزود :
کمک داور این بازی به درستی گل دوم تیم پاس همدان را مردود اعلام کرد.

وی اظهار داشت : بر اساس قوانین، بازیکنی که در ضربه پنالتی، توپ را به دیرک دروازه بزند در برگشت نمی‌تواند تاثیری بر روی توپ داشته باشد.







بازدیدهای امروز: 7  بازدید

بازدیدهای دیروز:0  بازدید

مجموع بازدیدها: 7043  بازدید


» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «